Rasmussen & Marker

Foto: Christoffer Marott

Udvikling af nye formidlingsgreb - Nationalmuseet

I 2018 lavede vi et stort forløb for Nationalmuseet, der skulle styrke museets evne til at nå ud til ”ikke-brugerne” og indlede en ny tid med andre typer af formidling.

Vi samlede en gruppe forfattere, fremtidsforskere, iværksættere og eksperter inden for gaming og virtual reality, der skulle komme med deres bud på nye formidlingsgreb. 

En væsentlig del af opgaven foregik i Sanne Salomonsens gamle tourbus, der kørte os rundt i landet til de skarpeste steder inden for moderne museumsformidling.

Arbejdet resulterede i 23 greb til ny og anderledes formidling til gæster, der ikke er vant til at bruge museer regelmæssigt. Fokus var på inddragelse, indlevelse, sanselighed og både high tech og high touch. 

De 23 greb blev efterfølgende præsenteret for Nationalmuseets medarbejdere, som i dag arbejder videre med at skabe ny og anderledes formidling. 

Cases

Ledelse & Innovation

Vi rådgiver om ledelse og innovation, der sætter kulturinstitutioner i stand til at forfølge en strategi, udvikle nye produkter og implementere løsningerne.

Udvikling af nyt museum - Landskabsmuseet

Vi hjælper kulturinstitutioner, der vil bygge nyt, fra idé til realisering. Vi har for eksempel siden 2016 hjulpet Øhavsmuseet i Faaborg, der ønsker at skabe en helt ny type museum, der gennem landskabet viser vigtige historiske epoker i Danmarks historie.